نحوه عقد قرارداد هنگام خرید املاک توسط سرمایه گذاران

بند افزایش چیست و زمان استفاده از آن چه زمانی است؟

این غیر معمول نیست که فروشندگان بیش از یک پیشنهاد در یک بازار رو به رشد املاک و مستغلات دریافت کنند. بنابراین، بسته به نوع بازار املاکی که در آن خانه می‌خرید، ممکن است یک بند افزایش در املاک برای به دست آوردن خانه رویایی شما ضروری باشد. اساساً، استفاده از بند تشدید در طول بازار فروشنده ممکن است برای برنده شدن در یک جنگ مناقصه ضروری باشد. پیشنهاد املاک ایهام کمک گرفتن از کارشناسان برجسته در این باره است.

نحوه عقد قرارداد هنگام خرید املاک توسط سرمایه گذاران

شرط افزایش در املاک چیست؟

شرط تشدید یا «پله برقی» بخشی از یک قرارداد املاک در ایران است که بیان می‌کند در صورتی که فروشنده پیشنهاد رقابتی بالاتری دریافت کند، خریدار بالقوه مایل است پیشنهاد خود را برای خانه مطرح کند. این بند بیان می کند که خریدار مایل است چقدر بیشتر از بالاترین پیشنهاد و سقف هزینه خود بپردازد. اساساً، در صورتی که سایر خریداران بالقوه از آنها پیشی بگیرند، بندهای تشدید از خریداران محافظت می کنند.

به طور کلی، یک بند تشدید به فروشنده در تهران نشان می دهد که خریدار چقدر در مورد یک ملک جدی است و تا چه حد حاضر است برای برنده شدن خانه پیش رود. در بیشتر موارد، یک بند تشدید دارای سقفی است از میزانی که خریدار مایل است برای شکست دادن سایر پیشنهادات هزینه کند (تا یک حد مشخص)

بند تشدید چگونه کار می کند؟

 اجزای اصلی یک ضمیمه تشدید عبارتند از:

  • قیمت خرید اصلی چقدر است؟
  • این قیمت چقدر بالاتر از یک پیشنهاد رقیب افزایش می یابد؟
  • حداکثر قیمت خرید در صورت چند پیشنهاد چقدر است؟

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که یک بند همچنین شامل مبلغی است که خریدار در تهران در صورت پذیرفته شدن پیشنهاد خریدار پرداخت خواهد کرد. به طور کلی، بندهای تشدید و پیشنهادات بین خریدار و عامل املاک و مستغلات فروشنده در ارتباط است . بند تشدید زمانی ایجاد می شود که فروشنده شواهدی مبنی بر یک پیشنهاد با حسن نیت از خریدار دیگر داشته باشد. این بدان معنی است که پیشنهاد قانونی و قابل اجرا است. در اصل، یک فروشنده نمی تواند پیشنهاد دیگری ارائه دهد.

یک خریدار و REALTOR آنها باید به طور کامل درک کنند که چه کاری انجام می دهند هنگام اضافه کردن بند تشدید به پیشنهاد. عاقلانه است که با یک وکیل املاک در ایران مشورت کنید تا مطمئن شوید که هر دو طرف به طور کامل پیامدهای این قرارداد الزام آور را درک می کنند.

چه زمانی باید از بند افزایش استفاده کنم؟

بندهای تشدید می تواند سودمند باشد، به خصوص در بازار فروشنده. اگر خانه‌ها به سرعت فروخته می‌شوند، چیزی می‌خواهید که بتواند به پیشنهاد شما در بازار رقابتی متمایز شود و به فروشندگان اجازه دهد منظور شما کسب‌وکار را بدانند. بنابراین، بهترین زمان برای استفاده از بند تشدید در طول سناریوی جنگ مناقصه خواهد بود .

وظایف مالک و مستاجر نسبت به یکدیگر

مزایا و معایب یک بند تشدید در قرارداد خرید مسکن

طرفداران

برخی از مزایای استفاده از شرط تشدید در قرارداد می تواند شامل موارد زیر باشد: خریداران می توانند آرامش بهتری در مورد پیشنهاد خود داشته باشند. خرید خانه به اندازه کافی استرس زا است، چه رسد به ارائه پیشنهاد برای ملکی که واقعاً می خواهید و سپس دائماً نگران باشید که آیا خریدار دیگری پیشنهاد متقابل قوی تری ارائه کرده است.

استفاده از بند تشدید می تواند به شما اطمینان بیشتری در هنگام خرید خانه بدهد و اطمینان حاصل کند که به بودجه ای که از قبل تعیین کرده اید پایبند هستید. یک بند تشدید می تواند پیشنهاد خریدار را برای فروشندگان جذاب تر کند. بندهای افزایش قیمت به فروشنده نشان می دهد که خریدار در مورد ملک جدی است. آنها ممکن است هنگام تصمیم گیری در مورد پیشنهادی که بپذیرند، این بند را در نظر بگیرند.

خریدار برای خانه پول اضافی نمی پردازد. به عنوان یک خریدار، شما نمی خواهید بیش از آنچه که نیاز دارید برای خانه پرداخت کنید. یک بند تشدید می تواند شما را از پرداخت بیش از آنچه برای پذیرفته شدن پیشنهاد شما لازم است محافظت کند. این به این دلیل است که پیشنهاد شما تنها زمانی افزایش می یابد که خریدار دیگری پیشنهاد بالاتری ارائه دهد.

منفی

در حالی که بندهای تشدید دارای مزایای خود هستند، آنها همچنین دارای معایبی هستند که می تواند شامل موارد زیر باشد: پس از پذیرفته شدن شرط تشدید، خریداران و فروشندگان شانس خود را برای مذاکره از دست می دهند. از آنجایی که یک بند حداکثر مبلغی را که یک خریدار مایل به پرداخت است نشان می دهد، فروشنده بلافاصله بالاترین پیشنهاد خود را خواهد دانست.

 این کار فرصت مذاکره را از بین می برد. “درپوش” ممکن است قدرت چانه زنی را برای خریدار از بین ببرد. در عوض، فروشنده می تواند شرط تشدید را رد کند و بالاترین پیشنهاد را بخواهد. فروشندگانی که بندهای تشدید را می‌پذیرند، دیگر نمی‌توانند پیشنهادهای متقابل را برای خریداران دیگر صادر کنند. از آنجایی که خریداران ممکن است بالاترین پیشنهاد خود را با بند تشدید ارائه ندهند، ممکن است فروشندگان فورا آن را رد کنند.

بندهای تشدید در صورتی که پیشنهاد آنها از ارزش ارزیابی خانه بیشتر باشد، می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در ارزیابی ها شود. وام دهندگان در مورد میزان وام برای یک خانه خاص هستند. وام دهندگان برای تعیین ارزش بازار خانه نیاز به ارزیابی دارند و بیش از این مقدار وام نمی دهند. یک بند تشدید می تواند منجر به وضعیتی شود که در آن قیمت پیشنهادی بسیار بالا رفته و از قیمت خانه ای که در آن ارزیابی شده است بیشتر شود.

خط پایین

اگر در حال بررسی یک بند تشدید هستید، عاقلانه است که با یک مسکن ® مشورت کنید که می تواند به شما در درک پیچیدگی های گنجاندن یک بند با پیشنهاد شما کمک کند. کار با مسکن ® که در مورد این بندها آگاه است می تواند اطمینان حاصل کند که شما با موفقیت یک خانه خریداری می کنید.

بررسی وضعیت بازار مسکن و نحوه خرید و فروش املاک

اما بندهای تشدید دارای اشکالاتی هستند که باید هنگام تصمیم گیری برای گنجاندن آن در پیشنهاد خود در نظر گرفته شوند. سنجش مزایا و معایب با یک نماینده با تجربه بهترین راه برای یافتن خانه رویاهای شماست. یک بند تشدید می تواند به فروشندگان نشان دهد که شما در خرید خانه آنها جدی هستید. راه دیگری برای انجام این کار این است که وقتی برای ارائه پیشنهاد می روید، نامه پیش تایید خود را در دست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *