خانه ای ایده آل برای اولین خریداران

خانه شهری چیست؟

 به نظر می رسد به اندازه کافی یک سوال ساده باشد، اما بسیاری از مردم در واقع اشتباه می کنند و این نوع خانه را با بسیاری از موارد دیگر اشتباه می گیرند. ما مشاورین مسکن ایهام برای کمک اینجا هستیم! بنابراین بیایید کار را درست انجام دهیم – و به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که آیا خانه شهری برای شما مناسب است یا خیر.

خانه ای ایده آل برای اولین خریداران و صاحبخانه شدن در تهران

ریشه کلمه خانه شهری به اوایل انگلستان برمی گردد، جایی که این اصطلاح به خانه ای اطلاق می شود که یک خانواده (معمولاً خانواده سلطنتی) در زمانی که محل سکونت اصلی آنها در این کشور بود، «در شهر» (به معنای لندن) نگهداری می شد.

 این کلمه گیر کرده است، و امروزه، برای توصیف مجموعه وسیعی از اقامتگاه های اولیه (به جای صرف هزینه های اضافی برای ثروتمندان) در سراسر جهان – به عبارت دیگر، نه فقط در شهرها – استفاده می شود.

در ایران ، خانه شهری به عنوان یک خانه یک خانواده با حداقل دو طبقه که یک دیوار مشترک با خانه دیگر تعریف می شود. با این حال، بر خلاف دوبلکس یا چهاربلکس، هر خانه شهری به صورت جداگانه متعلق است.

تفاوت اصلی خانه های شهری و خانه های ردیفی

 تفاوت اصلی بین خانه های شهری و خانه های ردیفی در تهران در نحوه چیدمان آنها است. خانه های ردیفی، همانطور که از نام آن پیداست، همه در یک ردیف قرار گرفته اند، در حالی که خانه های شهری اغلب می توانند متفاوت پیکربندی شوند.

اداره سرشماری داده هایی را در مورد ساخت و سازهای جدید ارائه می دهد، اما گزارش ها بین این دو تمایز قائل نمی شوند و همه آنها را به عنوان خانه های متصل طبقه بندی می کند. از 822000 خانه تک‌خانواری تازه‌ساز فروخته شده در سال 2021 (جدیدترین داده‌های موجود)، 83000 خانه‌های متصل یا تقریباً 10٪ از کل ساخت‌وسازهای جدید فروخته شده بودند.

مطالعات سرشماری یک دهه پیش که خانه‌های شهری و خانه‌های ردیفی را نشان می‌دهد، نشان می‌دهد که آنها حدود 5.6 درصد از کل موجودی مسکن ایالات متحده را تشکیل می‌دهند، که در مقایسه با دهه‌هایی که خانه‌های شهری محبوب‌ترین بودند، مانند دهه 1940، که 7.6 را تشکیل می‌دادند، پایین است. درصد از موجودی.

خانه های شهری را کجا پیدا کنیم

به دنبال خرید خانه هستید؟

خانه های شهر تهران بیشتر در مناطقی که زمین با کمبود زمین مواجه است و قیمت ملک بالا است، رایج است. از آنجایی که خانه‌های شهری دیوارهای مشترک با همسایگان دارند، از قسمتی که بر روی آن ساخته شده‌اند بیشترین استفاده را می‌کنند، که در مقایسه با خانه‌های تک‌خانواره‌ای مستقل، به معامله‌ای تبدیل می‌شوند.

توسعه ی شهرنشینی با ساخت آپارتمان های بلند و سرمایه گذاری کلان در این حوزه

رابرت پالمر ، کارشناس مالی و مجری برنامه رادیویی Saving Thousands گفت: «بخش‌هایی از شهرستان وجود دارد که خانه‌های شهری را نمی‌بینید – معمولاً در آن‌ها زمین آشکارا در دسترس است  . «جایی که واقعاً می‌بینید که خانه‌های شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند، مناطقی است که در حال گذار هستند – مناطقی که قبل از اینکه واقعاً وارد زمین وسیع حومه شهر شوید، انتقال شهر به حومه را می‌بینید. اما لزوماً در مرکز شهر نیستید، جایی که تمایل دارید کاندوهای بیشتری ببینید.»

خانه شهری در مقابل کندو: تفاوت چیست؟

تفاوت خانه های شهری و کندو کمی تیره تر است و به شکل مالکیت بستگی دارد، زیرا برخی از خانه های شهری به عنوان کاندو فروخته می شوند. اگر خانه شهری را به عنوان کاندو خریداری کنید، فقط قسمت داخلی ساختمان را خواهید داشت. اگر آن را به عنوان یک خانه شهری خریداری کنید، ممکن است ملک را در خارج از خانه نیز داشته باشید، اگرچه ممکن است تابع قوانین انجمن مالکان خانه باشد.

مزایای زندگی در شهرک

یکی از مزایای داشتن خانه شهری نسبت به کاندو این است که از آنجایی که شما به طور کامل مالک ملک هستید، می توانید تصمیمات مهمی در مورد ارتقاء و نگهداری خانه خود بگیرید.

اگر در کاندو هستید، اغلب مقررات سختی در مورد این تصمیم‌ها وجود دارد، و شما جزئی از گروه بزرگ‌تر هستید – نمی‌توانید هیچ تصمیم واقعی در مورد نمای بیرونی واحد خود در مورد جایگزینی بگیرید. پالمر می‌گوید، ارتقاء و نگهداری.

در مقابل، خانه‌های شهری، بدون هزینه‌های بالای نگهداری خانه تک‌خانواده، به شما دست آزادتری می‌دهند. پالمر می‌گوید: «با یک خانه تک‌خانواده، شما کاملاً تنها هستید و تمام مسئولیت‌های نگهداری بر دوش شماست. او می‌گوید به نوعی، یک خانه شهری می‌تواند بهترین‌های هر دو جهان را ارائه دهد، او می‌گوید: «من معتقدم خانه‌های شهری شکاف را پر می‌کنند، جایی که شما با صرفه‌جویی در هزینه‌ها و مزایای عضوی از جامعه بزرگ‌تر و داشتن آن نوع مسکن همراه هستید، اما شما محدود نیستید، زیرا می‌توانید بخشی از یک انجمن آپارتمانی باشید.»

خرید و فروش و پیش فروش خانه و آپارتمان در کشور های در حال توسعه

این ترکیب برنده – که هم بر دامنه خود (در داخل خانه و هم در خارج از خانه) با حداقل تعمیر و نگهداری و هزینه های ورودی کم است – خانه های شهری را برای خریدارانی که برای اولین بار خریداری می کنند عالی می کند. برای یافتن فهرستی در منطقه خود، «خانه شهری» را در فیلتر جستجوی خود انتخاب کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *