راهنمای خرید و پیش خرید املاک و مستغلات برای سرمایه گذاران

بهترین گزینه‌ ها برای خرید آپارتمان در منطقه گوهردشت کرج

استطاعت مالی  و بازپرداخت وام خانه

تبریک می گویم! شما خانه ای در تهران پیدا کرده اید که می توانید استطاعت مالی آن را داشته باشید، پیشنهاد خود را پذیرفته اید، فرآیند ارزیابی و بازرسی خانه را گذرانده اید و اکنون فقط منتظر اطلاع رسانی و روز پایان کار هستید.

وقتی می بندی چه اتفاقی می افتد؟ اساساً، شما مجموعه‌ای از اسناد قانونی را امضا می‌کنید که شما را ملزم به بازپرداخت وام خانه خود می‌کند، منافع امنیتی در خانه‌ای که می‌خرید ایجاد می‌کند و شما را از نظر قانونی مسئول ملک می‌کند. بیایید با ما مشاوران مسکن ایهام نگاهی بیندازیم که آن اسناد چیست و چه معنایی دارند، تا در روز بسته شدن احساس ناراحتی نکنید.

راهنمای اسناد اختتامیه املاک و مستغلات برای خریداران

اسناد اختتامیه چیست؟

چندین سند وجود دارد که باید با خود همراه داشته باشید یا در هنگام بسته شدن آن را امضا کنید. ممکن است مقالات از ایالتی به ایالت دیگر کمی متفاوت باشد زیرا مسائل مربوط به اموال یک موضوع قانون ایالتی است. با نماینده املاک یا وکیل خود مشورت کنید تا ببینید آیا ایالت شما شرایط اضافی دارد یا خیر.

گواهی بیمه صاحب خانه

در ایران قبل از بستن، باید گواهی بیمه صاحب خانه را به وام دهنده ارائه دهید . وام دهندگان می خواهند مطمئن شوند که خانه بیمه شده است، بنابراین اگر اتفاقی برای خانه بیفتد از سرمایه آنها محافظت می شود. شما باید چند روز قبل از بسته شدن با شرکت بیمه خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که آنها جزئیات دقیق خانه را دارند و می توانند گواهی بیمه برای وام دهنده ارائه دهند.

افشای بسته شدن

افشای پایانی تمام شرایط وام شما را مشخص می‌کند، بنابراین می‌دانید هنگام امضای وام مسکن خود دقیقاً چه چیزی دریافت می‌کنید. طبق قانون، خریداران خانه باید حداقل 3 روز کاری قبل از بسته شدن، یک نسخه از افشای پایانی را دریافت کنند.

خریداران در تهران باید زمانی را صرف بررسی کامل این اسناد کنند تا جزئیات شرایط، شرایط، پرداخت‌ها و وجوه مورد نیاز برای بسته شدن وام را درک کنند. با بررسی دقیق افشای پایانی، خریداران متوجه خواهند شد که چه چیزی را امضا می کنند. اگر تغییراتی وجود داشته باشد که باید انجام شود، ممکن است روند بسته شدن را به تاخیر بیندازد .

درخواست وام

هنگامی که برای اولین بار برای وام درخواست دادید، یک درخواست را تکمیل کردید . قبل از بستن، یک نسخه جدید از همان درخواست اولیه وام را که پر کرده اید دریافت خواهید کرد. شما درخواست اصلی خود را بررسی و امضا خواهید کرد. لطفاً مطمئن شوید که همه اطلاعات برنامه را نیز بررسی کرده اید تا مطمئن شوید که هنوز درست است.

اگر شرایط مالی شما از زمان درخواست اولیه تغییر کرده است، باید به وام دهنده اطلاع دهید. فرض کنید یک خریدار شغل خود را از دست داده یا مثلاً خط اعتباری دیگری گرفته است. در این صورت، وام گیرنده باید این تغییرات را به وام دهنده اطلاع دهد.

بازار مسکن شروع خوبی برای سرمایه گذاری و کسب سود

برآورد وام

برآورد اولیه وام شما ممکن است در اسناد گنجانده شود. این شامل شرایط، نرخ بهره، هزینه های بسته شدن و هزینه کلی دریافت وام مسکن می شود. اگر شامل شود، این سند را نیز ظرف 3 روز کاری پس از بسته شدن خانه خود دریافت خواهید کرد.

رهن یا سند اعتماد

وام مسکن یا سند امانی نوعی ابزار امنیتی است و اینکه با کدام یک مواجه خواهید شد کاملاً به ایالتی که در آن زندگی می کنید بستگی دارد. تفاوت در صورت پیش‌ فرض وام مسکن مهم می‌شود . در صورت عدم پرداخت وام مسکن، سلب مالکیت معمولاً مستلزم حکم دادگاه است. یک سند اعتماد نمی کند.

رهن یا سند امانت به طور قانونی ملک شما را به عنوان وثیقه رهن تضمین می کند. به عبارت دیگر، امضای سند به این معنی است که شما با استفاده از خانه خود به عنوان وثیقه موافقت می کنید. این سند همراه با سند در دفتر ثبت شهرستان ثبت می‌شود که نشان می‌دهد وام‌دهنده تا سقف مانده وام، در ملک دارای سود است. اساساً، به وام دهنده این حق را می دهد که در هر زمان اگر شما پرداخت های خود را انجام ندهید، خانه را سلب کرده یا بفروشد.

تبصره رهن

سند رهن از نظر قانونی شما را ملزم به بازپرداخت وام مسکن می کند. یادداشت وام مسکن شامل مبلغ، سود، تاریخ پرداخت، شرایط و اطلاعاتی است که در صورت عدم پرداخت، چه اتفاقی خواهد افتاد. اسکناس رهنی با وام مسکن اوراق بهادار می شود، به این معنی که در صورت عدم پرداخت، خانه شما برای بازپرداخت بدهی فروخته می شود.

اسکناس وام مسکن اغلب همراه با یک سفته است که نحوه بازپرداخت وام را به وام دهنده مشخص می کند. سفته همچنین جزئیات مالی بازپرداخت، مانند نرخ بهره و روش پرداخت شما را مشخص می کند.

بیانیه سپردن اولیه

بیانیه سپرده اولیه، پرداخت‌های مالیات و بیمه‌ای را که از حساب امانی شما در طول سال اول وام مسکن شما انجام می‌شود، تشریح می‌کند. حساب امانی شما برای پرداخت از طرف شما استفاده می شود. ممکن است به حساب امانی نیاز باشد یا نباشد.

انتقال اظهارنامه مالیاتی

بسته به ایالتی که در آن زندگی می کنید، ممکن است مجبور شوید اسنادی را امضا کنید که قیمت فروش خانه شما و مالیات بر فروش را که بدهکار هستید را فاش می کند.

افزایش قیمت مسکن به دلیل رشد جمعیت و تقاضای خرید

گواهی سکونت

اگر در حال نقل مکان به یک خانه جدید در کشور ایران هستید، قبل از اینکه بتوانید در خانه زندگی کنید، گواهی اقامت لازم است. این سند باید همراه با بسته خرید خانه از سازنده شما باشد. این سند تأیید می کند که شما خانواده خود را به خانه ای امن و از نظر ساختاری سالم منتقل می کنید.

اسناد عنوان

زمانی که فکر می کنید مدارک کافی را امضا کرده اید، شرکت مالک و امانت دار چند سند دیگر را برای امضا به شما می دهند. سند عنوان اولیه، تعهد بیمه عنوان است. این سند نشان می‌دهد که چه کسی مالک خانه و هرگونه حق مالکیت یا سایر ابرهای موجود در عنوان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *