3 روش ارزیابی املاک که سرمایه گذاران املاک باید بدانند

بهترین گزینه‌ ها برای خرید آپارتمان در منطقه گوهردشت کرج

توانایی تشخیص ارزش دارایی

یک مهارت حیاتی در سرمایه گذاری املاک در ایران ، ارزیابی املاک یا توانایی تشخیص ارزش دارایی خود بر اساس داده ها است. حتی اگر دو ملک از نظر قیمت یا ظاهر شبیه به هم باشند، بررسی پتانسیل آینده آنها می تواند تضمین کند که پول بیشتری دریافت می کنید.

3 روش ارزیابی املاک که سرمایه گذاران املاک باید بدانند

درک ارزش گذاری املاک و مستغلات

ارزش گذاری املاک و مستغلات در تهران با استفاده از تعدادی متغیر ارزیابی می کند که یک ملک در طول زمان چقدر ارزش واقعی دارد. بخشی که این امر را دشوار می کند این واقعیت است که قیمت تمام شده و فروش لزوماً ارزش واقعی را نشان نمی دهد.

هزینه صرفاً به مخارج خامی که برای ساختن خانه استفاده می‌شود اشاره دارد – عواملی مانند جذابیت همسایگی یا محدود کردن آن که بر ارزش خانه تأثیر می‌گذارند را در نظر نمی‌گیرد. قیمت هزینه و عوامل خارجی مانند تقاضا را در نظر می گیرد، اما معیار قابل اعتمادی برای ارزش نیز نیست.

بهترین ارزیابی از ارزش یک ملک

تصور کنید که علاقه مند به خرید یک خانه یک خانواده با قیمت حدود 600000 دلار هستید. آیا آن خانه واقعاً ارزش آن مقدار را دارد؟ لازم نیست. ممکن است شکافی در فونداسیون پیدا کنید که ارزش خانه را تغییر می‌دهد، حتی اگر در قیمت بازار منعکس نشود.

 ارزش بازار منصفانه است . این نظری است در مورد اینکه ملک در یک بازار رقابتی املاک و مستغلات به چه قیمتی به فروش می‌رسد، با این فرض که هم خریداران و هم فروشنده‌ها بازیگرانی منطقی هستند و اطلاعات مورد نیاز خود را دارند.

توجه به ارزش املاک قبل از خرید یا پیش خرید آن

گزارش های رسمی ارزیابی به تعیین ارزش بازار کمک می کند، اما می توانید ارزیابی ملک خود را نیز انجام دهید. برای شروع، باید مقداری داده جمع آوری کنید. از نظر مسکن ایهام برای اینکه بفهمید یک ملک چقدر ارزش دارد، باید شرایط بازار و خود ملک را بدانید

وضعیت بازار

شرایط بازار را به عنوان ورودی های مفهومی در نظر بگیرید – چیزهایی مانند تقاضا یا کمبود خواص.  تقاضا و کمبود به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا در بازار خریدار یا فروشنده فعالیت می کنید. اگر افراد زیادی در حال خرید خانه هستند (تقاضا بالا) اما خانه ها کمیاب هستند (کمیابی زیاد)، شما در بازار فروشنده هستید که ارزش خانه شما را افزایش می دهد.

اگر افراد کمتری خرید می‌کنند و خانه‌های موجود زیادی وجود دارد، خریداران این مزیت را دارند که ممکن است ارزش خانه شما را کاهش دهد. شما می خواهید پیش بینی کنید که چگونه تقاضا و کمبود ممکن است در طول زمان تغییر کند تا ارزش احتمالی یک ملک را درک کنید.

ویژگی

هنگامی که به ورودی های مفهومی خود رسیدگی کردید، زمان آن فرا رسیده است که داده های مالی سخت ملک خود را بررسی کنید.

3  منبع بالقوه درآمد و هزینه

پرداخت های وام مسکن در ایران . توجه داشته باشید که آیا این شامل مالیات بر دارایی و بیمه می شود یا خیر. پیش پرداخت. این در وام مسکن متفاوت است.  درآمد اجاره (در صورت وجود). اگر ملک درآمد ایجاد کند، اجاره منبع منظم جریان نقدی است.

 همچنین می‌توانید بازده ناخالص اجاره را با تقسیم اجاره ناخالص سالانه بر قیمت خرید ملک یا ضریب ناخالص اجاره (GRM) با تقسیم قیمت خرید بر درآمد ناخالص سالانه از ملک محاسبه کنید. به خاطر داشته باشید که هیچ یک از این معیارها هزینه های مربوط به نگهداری ملک اجاره ای را در نظر نمی گیرند.

سرمایه گذاری در املاک اداری و تجاری و مسکونی

نرخ سرمایه

معمولاً برای املاک تجاری در تهران استفاده می شود، این نرخ بازده سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را تخمین می زند. نرخ سرمایه با تقسیم درآمد خالص عملیاتی (NOI) بر ارزش دارایی محاسبه می شود. به آن مانند بازده ناخالص اجاره اما با هزینه های عملیاتی فکر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *