خرید آپارتمان و سرمایه گذاری در بازار مسکن متناسب با درآمد

آیا عاقلانه است که در اوایل کار خود در یک خانه سرمایه گذاری کنید؟

خرید خانه در تهران همان آرزویی است که هر مرد یا زن جوانی در سر می پروراند. بسیاری از مردم برای خرید خانه خود یک عمر طول می کشند، برخی در اوایل کار خود به آن دست می یابند. در حالی که جوان هستند، اکثر متخصصان شاغل به داشتن خانه فکر نمی کنند. با این حال، اگر آنها در اوایل زندگی حرفه‌ای خود قدم‌هایی را برای داشتن یک خانه بردارند، ممکن است خیلی زود صاحب ملک شوند.

خرید آپارتمان و سرمایه گذاری در بازار مسکن متناسب با درآمد
خرید آپارتمان و سرمایه گذاری در بازار مسکن متناسب با درآمد

در اینجا توضیحی در مورد اینکه چرا باید در اوایل کار خود برای سرمایه گذاری در ملک برنامه ریزی کرد و برای آن اقدام کرد، توضیح داده شده است.

EMI های پایین تر

 وقتی جوان هستید، زمان کافی برای بازپرداخت وام مسکن برای شما وجود دارد. وقتی در اواسط 20 سالگی (20 تا 25 سال) هستید، می توانید به راحتی از یک وام مسکن 20 ساله به علاوه استفاده کنید. موسسات مالی همچنین مایل به ارائه وام های بلندمدت هستند. با عمر کاری 25 سال به علاوه، در اوایل زندگی صاحب خانه شیرین خود خواهید شد.

علاوه بر این، همانطور که در حرفه خود رشد می کنید و حقوق بهتر می شود، می توانید به راحتی وام را پیش پرداخت کنید تا بدون بدهی دریافت کنید. زمانی که مجرد هستید، فرزند ندارید و دارای تعهدات محدود هستید، می تواند بهترین زمان برای سرمایه گذاری در ملک باشد. سرمایه گذاری ملک در دهه 20 شما ممکن است بهترین تصمیم زندگی شما باشد.

مزایای مالیاتی وام مسکن

 از نظر مشاورین ارشد مسکن ایهام هنگامی که درآمد خوبی دارید، مزایای مالیاتی و پس انداز مالیاتی در اولویت قرار دارند. به دست آوردن ملک در اوایل کار می تواند شما را در پس انداز مقدار قابل توجهی از مالیات حمایت کند. هنگامی که برای خرید ملک وام مسکن می گیرید، طبق بخش 80 ج قانون مالیات بر درآمد، واجد شرایط دریافت مزایای مالیاتی است. چون وام مسکن با مزایای مالیاتی متعدد برای خریدار خانه همراه است. هنگامی که جوان هستید و در یک خانه در حال ساخت سرمایه گذاری می کنید، واجد شرایط تخفیف سود قبل از ساخت هستید و می توانید از سود پرداختی برای وام مسکن کسر کنید.

طبق قوانین مالیات بر درآمد در ایران ، کسر در پنج قسط، از تاریخ تملک یا تکمیل ساخت و ساز، طبق قانون فناوری اطلاعات مجاز است. با این حال، حداکثر کسر در سقف 2 میلیون روپیه است. اگر وام خانه شما تحت محدوده بند 80EEA قرار می گیرد، می توانید درخواست 1.5 لک روپیه اضافی را نیز مطالبه کنید.

کسب دارایی

خرید ملک در سنین پایین شما را صاحب یک دارایی قابل اعتماد و قدردان می کند. در پس ذهن خود، می توانید مطمئن باشید که حتی اگر هیچ چیزی درست نشود، دارایی دارید که می توانید روی آن سرمایه گذاری کنید. اگر در 20 سالگی زمین خریداری کنید، ارزش آن افزایش می یابد و ROI بعد از 10 تا 15 سال افزایش می یابد.

خرید آپارتمان و مزایای مالیاتی وام مسکن

صرفه جویی در اجاره :

اگر در اوایل کار خود تصمیم گرفته اید در خانه سرمایه گذاری کنید، می تواند مقدار قابل توجهی از اجاره را برای شما پس انداز کند. هنگامی که خانه خریداری می کنید، می توانید از وام مسکن استفاده کنید و پولی که برای اجاره هزینه می شود می تواند در قالب اقساط ماهانه معادل (EMI) استفاده شود. با گذشت زمان، میزان EMI ها نیز کاهش می یابد، وام کاهش می یابد و در نهایت، شما در اوایل زندگی خود به خانه خود می رسید.

در نهایت، سرمایه گذاری در ملک در اوایل کار شما تصمیم عاقلانه ای است، با توجه به اینکه محدوده درآمد و سایر جنبه ها به طور مناسب پوشش داده شده است. با این حال، کارشناسان هشدار می دهند که جوانان باید قبل از رفتن برای وام مسکن، همه عوامل را در نظر بگیرند، زیرا در موارد از دست دادن شغل یا رکود اقتصادی یا هر گونه از دست دادن بازوی پیش بینی نشده، ممکن است شرایط سخت شود و بازپرداخت آن دشوار باشد. اگر نیازهای اولیه خود را به درستی پوشش داده اید، می توانید به دنبال ملک باشید.

انواع خانه جهت سکونت

اپارتمان

آپارتمان ها برای هر کسی که به دنبال اقامت در یک مکان عالی با قیمت ارزان تر در نزدیکی مراکز خرید، رستوران ها و سرگرمی است، اغلب با هزینه ای مقرون به صرفه تر از خرید کاندو یا خانه یک خانواده مناسب است.

کاندومینیوم

کاندوها برای کسانی که به دنبال زندگی با هزینه کمتر، خانه ای با احساس امنیت، فرصت های اجتماعی با همسایگان و سایر عوامل هستند، جذاب هستند.

خانه شهری

خانه های شهری به ویژه گزینه خوبی هستند یا برای اولین بار خانه خریدار یا سایر خریداران خانه های مقرون به صرفه که فضای بیشتری نسبت به آنچه که معمولا در کاندو ارائه می شود می خواهند.

خانه مدولار

خانه‌های مدولار برای افرادی که به دنبال کوچک‌تر شدن هستند، برای زوج‌هایی که به دنبال واحدهای حیاط خلوت هستند مانند خانه‌های کوچک یا خانواده‌هایی که به دنبال ارتقای املاک قدیمی خود در محله‌های زیبا اما گران هستند، فریبنده هستند.

خانه های تک خانواده

خانه های مجردی برای خانواده هایی که حیاط بزرگ و فضای زیاد را ترجیح می دهند بهترین است. برخی دیگر هنوز یک کاندو یا خانه شهری با هزینه کم را ترجیح می دهند که دارای مزایایی مانند محوطه سازی، برف روبی و نگهداری بیرونی باشد.

خانه چند خانواده

خانه های چند خانواری برای کسانی که علاقه مند به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات هستند بهترین هستند و از مسئولیت اضافی و تعهد زمانی ناشی از صاحبخانه بودن راحت هستند.

خانه ییلاقی

خانه‌های ییلاقی در ایران با مساحتی بین 1000 تا 2000 فوت مربع، گزینه‌ای عالی برای خانواده‌های جوانی هستند که به دنبال خانه‌ای مبتدی هستند یا بازنشستگانی که امیدوارند در خانه‌ای بدون پله کوچک‌تر شوند، یا صاحبان خانه‌های مجردی که می‌خواهند سبک زندگی تک‌خانواده‌ای را بدون مدیریت یک ملک بزرگ داشته باشند.

خانه های تعاونی

تعاونی ها اغلب در شهرهای بزرگ مثل تهران یافت می شوند و می توانند برای کسانی که به دنبال امنیت هستند یا همسایگانی که تا حد زیادی به قوانین و سیاست های ساختمان پایبند هستند، خوب باشند.

سرمایه گذاری مطمئن و پر سود در املاک اداری ، تجاری و مسکونی

خانه پاسیو

خانه‌های پاسیو که معمولاً یک طبقه و نیم طبقه دارند و بخشی از انجمن بزرگ‌تر هستند، برای صاحب‌خانه‌هایی که نمی‌خواهند با پله‌ها یا تعمیر و نگهداری سروکار داشته باشند، بهترین هستند.

خانه در مزرعه

خانه های مزرعه برای هر کسی که زندگی یک طبقه را ترجیح می دهد ایده آل است. مجردها، زوج‌ها و خانواده‌های دارای فرزند می‌توانند چیزی برای دوست داشتن در یک خانه مزرعه پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *