وظایف مشاورین املاک در راستای خرید و فروش خانه و آپارتمان

وکیل املاک: چه کاری انجام می دهند و اگر به یکی نیاز دارید

خرید خانه در ایران فقط یک خرید ساده نیست. همچنین انتقال قانونی اموال از یک نهاد به نهاد دیگر است. از آنجایی که جنبه حقوقی این معامله می تواند بسیار پیچیده باشد، گاهی اوقات برای خریداران یا فروشندگان خانه در ایران منطقی است (یا حتی ضروری است) که از وکیلی استفاده کنند که بتواند به نفع آنها باشد. در حالی که احتمالاً در حین کار برای بستن خانه خود با هزینه های بی شماری دست و پنجه نرم خواهید کرد. این مقاله که توسط مشاورین مسکن ایهام آماده شده است را با دقت مطالعه کنید.

وظایف مشاورین املاک در راستای خرید و فروش خانه و آپارتمان

وکیل املاک چیست؟

وکیل املاک، شخصی است که مجوز فعالیت در زمینه املاک و مستغلات را دارد، به این معنی که دانش و تجربه لازم برای مشاوره دادن به طرفین درگیر در یک معامله املاک، مانند فروش مسکن یا فروش کوتاه مدت را دارد.

وکیل املاک چه می کند؟

وکلای ملکی می دانند که چگونه باید اسناد و قراردادهای مربوط به خرید و فروش خانه را تهیه و بررسی کنند و از نظر قانونی مجاز هستند. در برخی موارد، یک وکیل املاک نیز شخصی است که مسئول بسته شدن شما خواهد بود. در معامله خرید خانه، هم خریدار و هم فروشنده می توانند وکیلی را برای نمایندگی از منافع خود در طول فرآیند استخدام کنند. یا در موردی که وکیل بر بسته شدن خانه با وام رهنی نظارت می کند، وکیل ممکن است در واقع نماینده وام دهنده وام مسکن باشد.

چه زمانی به وکیل املاک نیاز دارم؟

بسته به محل زندگی شما در ایران ، قوانین ایالتی و ماهیت دقیق معامله، ممکن است لازم باشد از خدمات یک وکیل املاک استفاده کنید (و هزینه را در هزینه های بسته شدن خود لحاظ کنید). اگر در نهایت به یک وکیل نیاز دارید، چه تصمیم گرفته باشید که یک وکیل را می خواهید یا ایالت یا وام دهنده شما به آن نیاز دارد، چند نکته متفاوت در طول فرآیند خرید خانه در تهران وجود دارد که آنها می توانند وارد شوند و کمک کنند.

این می تواند شامل تهیه پیش نویس و نهایی کردن قراردادهای خرید، نوشتن اصلاحیه های یک قرارداد استاندارد مورد استفاده توسط مشاور املاک شما ، تکمیل جستجوی عنوان یا انجام بسته شدن باشد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که ممکن است به یک وکیل نیاز داشته باشید یا بخواهید بخشی از تیم خرید خانه شما باشد:

ایالت یا الزامات وام دهنده

هر ایالت قوانین کمی متفاوت در مورد معاملات املاک و مستغلات دارد، و برخی از ایالت ها اقدامات خاصی را که بخشی از این فرآیند هستند، “تحریم قانون” می دانند. این مقررات اغلب به منظور جلوگیری از فعالیت عاملان املاک و مستغلات در شرایط قانونی است که برای آن آموزش یا مجوز ندارند.

به عنوان مثال، در بسیاری از زمینه ها فقط یک وکیل دارای مجوز می تواند اسناد حقوقی مربوط به فروش خانه را جمع آوری کند، زیرا آنها آن را در حیطه وکالت می دانند. (با این حال، در برخی مناطق، آژانس‌های املاک اکنون از قراردادهای استاندارد شده برای خرید خانه استفاده می‌کنند که غیر وکلا می‌توانند به صورت قانونی آنها را به تنهایی تکمیل کنند).

انتخاب مسکن مناسب جهت سرمایه گذاری و کسب سود

مسائل قراردادی با خرید

اگر خرید خانه شما در تهران شامل عناصر غیرعادی است که می تواند قرارداد خرید شما را پیچیده کند، یک وکیل املاک خوب در ایران می تواند مطمئن شود که همه قراردادهای شما پیچیدگی شرایط شما را در نظر گرفته و همچنین در صورت بروز مشکلات قراردادی به شما کمک می کند. در طول فرآیند بوجود می آیند.

آرامش خاطر

اگر فقط احساس می‌کنید که ممکن است مشکلی پیش بیاید یا می‌خواهید مطمئن شوید که همه پایه‌های شما تحت پوشش هستند، داشتن یک وکیل ملکی در کنار شما می‌تواند بسیار سودمند باشد. با داشتن یک متخصص حقوقی خوب، این اطمینان حاصل می شود که حتی اگر معامله به اشتباه انجام شود، شخصی دارید که به دنبال بهترین منافع شماست و می تواند به شما کمک کند تا در یک موقعیت دشوار کار کنید.

هزینه یک وکیل ملکی چقدر است؟

اینکه چقدر برای پرداخت وکیل املاک (یا وکلا) خود هزینه می کنید بستگی به خدماتی دارد که برای شما ارائه کرده اند و چه کسی مسئول آن هزینه بسته شدن خاص است. اگر وام دهنده وام مسکن شما نیاز به حضور وکیل در هنگام بسته شدن داشته باشد، اینکه خریدار یا فروشنده هزینه وکیل بسته شدن را پوشش دهد بستگی به نحوه مذاکره قرارداد املاک شما دارد.

چگونه می توانم یک وکیل املاک در نزدیکی خود پیدا کنم؟

از آنجایی که خرید خانه در ایران خرید بزرگ و مهمی است، باید مطمئن شوید که حرفه ای هایی که با آنها کار می کنید می دانند درباره چه چیزی صحبت می کنند و در کاری که انجام می دهند خوب هستند. اگر مطمئن نیستید برای یافتن یک وکیل معتبر املاک و مستغلات کجا جستجو کنید، در اینجا چند مکان برای شروع وجود دارد:

از دوستان و خانواده توصیه بخواهید:

اگر فردی در حلقه اجتماعی شما اخیراً خانه ای خریده یا فروخته و وکیل داشته است، ممکن است از آنها بپرسید که از چه کسی استفاده کرده و تجربه آنها چگونه بوده است.

ارزیابی و قیمت گذاری بر روی املاک و مستغلات

از دایرکتوری کانون وکلا ایالت خود استفاده کنید:

 وب سایت کانون وکلای ایالتی شما می تواند به شما کمک کند تا وکلایی را در منطقه خود پیدا کنید که قانون املاک و مستغلات را انجام می دهند. از دایرکتوری انجمن وکلای ایران برای کمک به یافتن وب سایت ایالت خود استفاده کنید.

از یک سایت بررسی حقوقی آنلاین استفاده کنید:

 بسیاری از وب سایت های بررسی آنلاین وجود دارند که به شما اطلاعاتی در مورد وکلا در منطقه شما می دهند، از جمله تخصص آنها، ساختار هزینه ها و هر گونه بررسی که توسط مشتریان سابق باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *