عوامل تاثیر گذار بر قیمت خرید آپارتمان در کرج

1.    پتانسیل برای بازسازی

هنگام خرید خانه، بسیاری از مردم می خواهند آن را مال خود کنند، گاهی اوقات در قالب یک سرمایه گذاری جزئی یا عمده. اگر فضایی برای اضافه کردن یک استخر، اتاق خواب دیگر یا حتی یک طبقه دیگر وجود داشته باشد، ملک جذاب تر و ارزشمندتر می شود. ارتقاء ظاهر خانه و عملکرد آن از طریق یک  بازسازی خوب خانه ، ارزش ملک را افزایش می دهد.

عوامل تاثیر گذار بر ارزش و قیمت املاک و مستغلات

 برخی از بازسازی ها می توانند هزینه زیادی داشته باشند، بنابراین انجام DIY جایگزین ارزان تری است.  با این حال، اگر بازسازی طبق برنامه پیش نرود یا به دلیل تکه تکه بودن رنگ، ناخوشایند به نظر برسد، کمد گوشه آشپزخانه باز نمی شود، یا وسایل جدید با ظاهر جدید خانه سازگاری ندارند، پس بازسازی شکست می تواند به سرعت خریداران را دفع کند.

  • پتانسیل برای سرمایه گذاری

اگر بتوان خانه ای را بازسازی کرد تا ارزش افزوده ایجاد کند و بعداً بفروشد، برای سرمایه گذار جذاب می شود. به طور مشابه، سرمایه‌گذاران به سمت املاکی کشیده می‌شوند که در منطقه‌ای قرار دارند که ارزش آن افزایش یا افزایش می‌یابد، یا در میان اجاره‌کنندگان محبوب خواهند بود.

3.      بهره وری انرژی

با توجه به مزایای بیشتر افرادی که از خانه و محل کار کار می کنند، این ممکن است یک هنجار جدید باشد حتی زمانی که همه گیری ویروس کرونا فروکش کرده است. این به معنای فشار بیشتر بر آب و برق و در نتیجه افزایش صورت‌حساب است. پنل های خورشیدی مانند لامپ ها و وسایل کم مصرف به یک ملک ارزش می بخشند. علاوه بر این، فروش آپارتمان در کرج با کیفیت بالا باعث می شود که یک خاصیت گرم و سرد شود و ارزش بیشتری بیافزاید.

  • نرخ بهره

بازار املاک نقطه روشن اقتصاد در 12 ماه گذشته بوده است و این تا حدی به دلیل کاهش نرخ نقدی RBA است. هنگامی که RBA کاهش می یابد، نرخ بهره وام مسکن کاهش می یابد، که خرید خانه را مقرون به صرفه تر می کند. این امر تقاضا را تحریک می کند که می تواند قیمت ملک را بالا ببرد. در مقابل، وقتی RBA نرخ‌ها را افزایش می‌دهد، وام‌های مسکن مقرون به صرفه‌تر می‌شوند .

  • اقتصاد

عوامل اقتصادی زیادی بر املاک و مستغلات تأثیر می گذارد. مواردی مانند بیکاری، دستمزدها، رشد جمعیت و دلار استرالیا، همگی بر میزان پول هر فرد و در نتیجه بر تعداد افراد توانایی خرید خانه تأثیر می‌گذارند.

6.      تقاضا و عملکرد بازار

«عرضه و تقاضا» قیمت ها را در هر بازاری هدایت می کند. اگر تقاضای زیادی برای خانه ها در یک مکان وجود دارد، پس انتظار داشته باشید که ارزش ها افزایش یابد. اگر یک منطقه خاص دارای عرضه بیش از حد املاک باشد اما خریداران کافی نداشته باشد، قیمت ها تمایل به کاهش دارند.

فروش آپارتمان در کرج و تخمین قیمت آن توسط کارشناسان مسکن

همه عوامل فوق معمولاً بر قیمت ملک تأثیر می‌گذارند، اما ما در زمان بی‌سابقه‌ای زندگی می‌کنیم و هیچ‌کس نمی‌تواند با اطمینان پیش‌بینی کند که در شش ماه آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. اگرچه بسیاری از وام دهندگان محدودیت های وام دهی را تشدید کرده اند، اما اگر در شغل امنی هستید و به دنبال خانه هستید، در موقعیت خوبی هستید. قیمت فعلی ملک همراه با فعالیت کم بازار به خریداران قدرت مذاکره زیادی می دهد.

چگونه ارزش ملک خود را بررسی کنم؟

گزارش ملک اطلاعات گسترده ای در مورد ملکی که قصد خرید یا فروش آن را دارید در اختیار شما قرار می دهد. برای گزارش ملک رایگان اقدام کنید.

آیا پنل های خورشیدی ارزش خانه شما را کاهش می دهند؟

خانه ای که انرژی کارآمد است در واقع ارزش بیشتری دارد، بنابراین مواردی مانند پنل های خورشیدی، عایق ها، پنجره های دو جداره، سیستم های آب گرم خورشیدی و غیره به ارزش خانه می افزایند.

آیا ارزش سرمایه شامل ارزش زمین می شود؟

ارزش سرمایه شامل ارزش یک قطعه زمین و همچنین هرگونه پیشرفت در آن زمین، مانند ملک است.

علت افزایش قیمت مسکن چیست؟

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند باعث افزایش قیمت مسکن شود، مانند خرید آپارتمان در کرج با وام عملکرد اقتصاد، تقاضای مسکن و عملکرد بازار و آنچه در مورد نرخ بهره اتفاق می افتد.

راه مختلف خانه دار شدن و دریافت وام در کشور
تفاوت بین ارزش گذاری وام دهنده و ارزش گذاری بازار چیست؟

ارزش گذاری بازار تخمینی از قیمت فعلی ملک در بازار است و اغلب توسط یک مشاور املاک تکمیل می شود. ارزش ملک بر اساس روند بازار و فروش اخیر املاک مشابه در منطقه است. ارزیابی وام دهنده توسط یک ارزش گذار تایید شده انجام می شود که ارزش ملک را در مدت زمان طولانی تری در نظر می گیرد. ارزش گذاری وام دهنده اغلب محافظه کارانه تر است و برای ارزیابی ارزش ملک به منظور محاسبه میزان پولی که می توانند به شما قرض دهند استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *