توصیه ای به خریداران آپارتمان در کرج در بازار فعلی مسکن

سرمایه من چقدر سریع مستقر می شود؟

سرمایه گذاری در املاک کسری را با شروع کنید پیش بینی بازار مسکن با نوسانات بازار مسکن، بسیاری از مردم تعجب می‌کنند که پیش‌بینی‌های بازار املاک و مستغلات چگونه پیش می‌رود. کارشناسان در مورد تهدید رکود اقتصادی صحبت می کنند، اما ما شاهد تغییر شدیدی در بازار املاک و مستغلات نیستیم که این احساسات را منعکس کند.با توجه به اینکه میانگین ملی قیمت مسکن برای یک خانه تک‌ خانواری تقریباً نیم میلیون است، پرداخت قیمت‌های بالاتر همراه با نرخ‌های وام مسکن برای خریداران سخت‌تر می‌شود.

سرمایه من چقدر سریع مستقر می شود؟

اما این هنوز باعث کاهش قیمت مسکن نشده است.حتی با تقاضای کمتر،خرید آپارتمان در کرج گوهردشت خریداران قیمت‌های بالاتری را مشاهده می‌کنند که باعث می‌شود بین انتخاب خانه ‌ای کوچک‌تر کمتر یا منتظر ماندن برای دیدن چه اتفاقی را انتخاب کنند.علیرغم همه عوامل منفی که بر قیمت مسکن فشار وارد می کند، انتظار نمی رود که قیمت مسکن کاهش یابد. افزایش نرخ وام مسکن، تورم و درآمدهای پایدار هنوز بر قیمت مسکن تاثیری نداشته است. در نتیجه، قیمت خانه ممکن است برای چند فصل آینده نوسان داشته باشد.

قیمت های فعلی بازار مسکن

کمی افزایش یا کاهش یابد، اما هنوز چیزی قابل توجه نیست.با این حال، کارشناسان توافق دارند که عرضه خانه های موجود در طول سال به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. در نتیجه، انتظار می‌رود موجودی مسکن در سال جاری تقریباً 15 درصد افزایش یابد که خبر خوبی برای خریداران است زیرا گزینه‌های بیشتری خواهند داشت. چه زمانی بازار مسکن سقوط می کند.مانند آنچه در سال  اتفاق افتاد، همه می خواهند بدانند چه زمانی بازار مسکن سقوط خواهد کرد.

قیمت های فعلی بازار مسکن

با افزایش شدید قیمت مسکن و نرخ بالای وام مسکن، این امر اجتناب ناپذیر به نظر می رسد، اما کارشناسان باور ندارند که این اتفاق بیفتد.آنها معتقدند کاهش تقاضا وجود خواهد داشت که ممکن است قیمت ها را اندکی کاهش دهد،کیان مهر پارس اما هیچ چیز مانند سقوط املاک و مستغلات که در سال های شاهد بودیم، ایجاد نمی کند.روند اخیر املاک ممکن است بخشی از پیش بینی بعدی سقوط مسکن نباشد، اما اثرات نامطلوبی دارد.

در آمد پایدار

مهمتر از همه، فشار افزایشی بر قیمت املاک و مستغلات، خرید خانه را برای خریدار روزمره تقریبا غیرممکن می کند. بین جنگ های مناقصه و نرخ های بالاتر وام مسکن، مقرون به صرفه بودن در پایین ترین حد خود قرار دارد. این باعث کمترین تعداد درخواست‌های وام مسکن در دهه‌های اخیر شد، که برخلاف آنچه در سال 2021 تجربه کردیم است.رشد قیمت مسکن نیز باعث شده تا خریداران بیشتر از ارزش یک خانه هزینه کنند. در قلب سال 2021، خریداران تا حد امکان پیشنهاد می دهند.

در آمد پایدار

از هرگونه احتمال ارزیابی برای خرید خانه چشم پوشی می کنند. این می تواند منجر به بدهکاری بسیاری از صاحبان خانه بیشتر از ارزش خانه خود شود و منجر به سرمایه گذاری های زیر آب شود.نرخ‌های بالاتر وام مسکن که در حال تجربه آن هستیم، بسیاری از خریداران و فروشندگان را متعجب می‌کند که چه کاری باید انجام دهند. این مانند یک بن بست است، در حالی که همه نشسته اند و فکر می کنند که آیا باید اکنون حرکتی انجام دهند یا تا سال 2023 صبر کنند.

خط آخر

اما بدون هیچ توقفی در رشد قیمت مسکن، ممکن است ارزش انتظار نداشته باشد.چگونه فدرال رزرو بازار املاک و مستغلات 2022 را کند می کند در شرایطی که قیمت املاک و مستغلات از کنترل  شده بود، کارشناسان برای کاهش سرعت بازار املاک و مستغلات به مراجعه کردند. با این حال، دلیل واقعی فدرال رزرو برای ورود و افزایش نرخ های بهره، کاهش نرخ تورم بود که بیش از قیمت املاک تحت تاثیر قرار گرفت.

امسال چهارمین افزایش نرخ بهره در سال جاری بود. هر بار که آنها نرخ بهره را افزایش می دهند، امیدوارند که هزینه ها را کاهش دهند، که باعث کاهش تورم می شود. بنابراین در حالی که افزایش نرخ‌های  مستقیماً بر نرخ‌های وام مسکن تأثیر نمی‌گذارد، معمولاً یک اثر باقی‌مانده دارد.زمانی که بانک ها مجبورند برای وام گرفتن پول بیشتری بپردازند، باید نرخ هایی را که از وام گیرندگان دریافت می کنند، افزایش دهند که این امر باعث کاهش قیمت مسکن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *