تفاوت قیمت خرید آپارتمان در کرج با دیگر مناطق استان البرز

بهترین گزینه‌ ها برای خرید آپارتمان در منطقه گوهردشت کرج

منبع: CoreLogic

طبق پیش‌بینی شاخص قیمت خانه CoreLogic، انتظار می‌رود رشد سالانه قیمت مسکن تا دسامبر به 10 درصد کاهش یابد، یعنی نیمی از اوج افزایش 20 درصدی ثبت شده در آوریل 2022. کاهش قیمت مسکن و کاهش فصلی در برخی بازارها فرصت‌هایی را برای خریداران بالقوه فراهم می‌کند. اکنون نسبت به اوایل سال جاری با رقابت کمتری روبرو هستند. با این وجود، با توجه به نرخ وام مسکن در حال حاضر بالای 6 درصد و نشانه‌های اندکی از کندی، تقاضای مسکن و فروش آپارتمان در کرج فراتر از آنچه که در اوایل سال جاری انتظار می‌رفت، کاهش خواهد یافت.

تفاوت قیمت آپارتمان در مناطق مختلف استان البرز

روند فعلی قیمت خانه

شاخص های ترکیبی 10 و 20 شهر نیز نشانه هایی از کاهش را نشان دادند – به ترتیب 14.9 درصد و 16.1 درصد نسبت به سال قبل – در مقایسه با رشد 17.4 درصد و 18.7 درصد در ژوئن. این کاهش به ترتیب حدود 2.5 و 2.6 واحد درصد در تنها یک ماه است. و در حالی که تمایل کلی برای افزایش بیشتر قیمت در بازارهای کوچکتر همچنان باعث افزایش رشد شاخص 20 شهر می شود، کاهش قیمت در شاخص 20 شهر کمی بیشتر بود..

پیش بینی بازار مسکن برای نیمه دوم سال 2022

پیش‌بینی بازار مسکن برای سال 2022 توسط Realtor.com® در ماه ژوئن به‌عنوان به‌روزرسانی میان سال منتشر شد . پس از بیش از یک سال افزایش سرسام آور تقاضا، و افزایش سرسام آور قیمت مسکن، به نظر می رسد بازار مسکن در حال خنک شدن است. بازار مسکن در حال فروپاشی نیست، اما از اوج ناپایدار سال گذشته به سمت شرایط متعادل تری پیش می رود.

پیش بینی بازار مسکن 2022

امسال نرخ وام مسکن نسبت به اوایل ژانویه بیش از دو برابر شده است. علاوه بر این، افزایش هزینه های خرید خانه، محاسبات بسیاری از خریداران احتمالی را تغییر داده است. در نتیجه، فروش مسکن در ماه های اخیر نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. 79 درصد از پاسخ دهندگان در یک مطالعه فانی می در مورد احساسات خرید خانه نشان دادند که زمان ضعیفی برای خرید خانه است.

روند حرکت قیمت فروش آپارتمان در کرج و تاثیر ارزش پولی کشور بر بازار مسکن

افزایش قیمت آپارتمان در بازار مسکن

فعالیت فروش خانه در سال 2022 قوی تر از آنچه پیش بینی می شد آغاز شد، اما افزایش هزینه ها منجر به تغییر پیش بینی آنها به سمت پایین شده است. Realtor.com اکنون کاهش 6.7 درصدی در فروش خانه در سال 2022 را پیش‌بینی می‌کند. آنها پیش‌بینی می‌کنند بیشترین کاهش سالانه در فروش خانه در اوج معمول فصل فروش تابستانی باشد. فروش مسکن با این پیش‌بینی‌ها به این معنی است که فروش سال 2022 دومین میزان فروش از سال 2007 است و تنها پس از سال 2021 است.

در نیمه دوم سال 2022، رشد قیمت مسکن تعدیل خواهد شد، هرچند که برای مدت طولانی‌تر از پیش‌بینی‌ها داغ‌تر بوده است، که منجر به پیش‌بینی اصلاح شده به سمت بالا از افزایش 6.6 درصدی قیمت مسکن برای سال 2022 شد. در قیمت خانه بیش از یک دهه زیرساخت مزمن، همراه با ورود میلیون ها هزاره به مرحله خرید خانه از زندگی، منجر به عدم تطابق عمده در عرضه و تقاضای مسکن در ایالات متحده شده است.

میانگین قیمت آپارتمان در منطقه 22

  • میانگین پیش‌بینی افزایش قیمت فروش برای خانه‌های موجود از 2.9 درصد به 6.6 درصد برای سال 2022 افزایش یافته است.
  • پیش‌بینی فروش خانه‌های موجود از رشد مثبت 6.6 درصدی به کاهش سالانه 6.7 درصدی تغییر کرده است.
  • نرخ‌های وام مسکن به‌منظور انعکاس تغییر عمده در سیاست‌های پولی و شرایط مالی در 6 ماه گذشته به سمت بالا بازبینی شده است.
  • در نیمه دوم سال 2022، پیش‌بینی می‌شود که نرخ‌های تامین مالی مسکن خرید آپارتمان در کرج گوهردشت با سرعت معتدل‌تری افزایش یابد، به این معنی که نرخ‌ها ممکن است تا پایان سال به 5.5 درصد برسد.
محاسبه نرخ تعدیل بهای ساخت هنگام خرید آپارتمان در کرج با وام
افزایش نرخ وام مسکن
  • با افزایش نرخ وام مسکن، صاحبان خانه های احتمالی درخواست های کمتری برای وام ارائه کرده اند.
  • بر اساس اعلام انجمن بانکداران وام مسکن، تقاضای خرید وام مسکن (در هفته منتهی به 19 خرداد) نسبت به هفته مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش داشته است.
  • با نرخ‌های وام مسکن، بسیار بالاتر از 5 درصد، فعالیت‌های تامین مالی مجدد، که در طول همه‌گیری زمانی که نرخ‌ها در پایین‌ترین حد خود بودند، سریع بود، نسبت به سال گذشته بیش از 70 درصد کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *