آیا سرمایه گذاری در مسکن و خرید خانه کار درستی است؟

ارزش خالص برای صاحبان خانه 40 برابر بیشتر از اجاره نشینان است

بر اساس نظرسنجی 2020 کشور ایران از امور مالی مصرف کننده، اگر صاحب خانه هستید، به احتمال زیاد ارزش شما بسیار بیشتر از کسی است که اجاره می دهد. صاحبان خانه در تهران دارای ارزش خالص بیش از 40 برابر بیشتر از همتایان مستاجر خود هستند، که این ایده را تقویت می کند که داشتن خانه یک حرکت مالی هوشمندانه است.

آیا سرمایه گذاری در مسکن و خرید خانه کار درستی است؟

 اما مزیت مالکیت خانه در تهران فقط ملکی نیست که دارید (یا برای بسیاری از مردم رهن می‌کنید) بلکه ذهنیت مالی است که به شما کمک کرد تا به آنجا برسید. به عبارت دیگر، برای داشتن خانه باید از نظر مالی مسئول باشید: باید برای پیش پرداخت پس انداز کنید ، واجد شرایط دریافت وام مسکن و بودجه برای هزینه های مالکیت خانه مانند مالیات و بیمه باشید.

هنگامی که در کشور ایران خانه خریداری می شود، از طریق پس انداز اجباری سهام ایجاد می کنید و اکنون یک سرمایه گذار هستید. ویلسون می گوید از نظر رفتاری، اینها برخی از الگوهای ثروت ساز هستند. “املاک و مستغلات به ایجاد یک برنامه سرمایه گذاری ساختاریافته و منظم کمک می کند.”

باید وضعیت مالی شما در وضعیت خوبی باشد

کارشناسان مسکن ایهام به اتفاق آرا توصیه می کنند که خریداران بالقوه باید قبل از خرید خانه از نظر مالی مناسب باشند. این بدان معناست که پول کافی برای مواقع اضطراری و همچنین برای برخی پس‌اندازهای دوران بازنشستگی، نسبت بدهی به درآمد پایین و درآمد قابل اتکا داشته باشید.

 معاون جمعیت شناسی و بینش رفتاری در انجمن ملی مشاوران املاک، می گوید: «اگر یک خریدار مسکن از نظر مالی ثبات داشته باشد، بتواند هزینه های ماهانه وام مسکن را مدیریت کند و بتواند هزینه های مربوط به نگهداری خانه را مدیریت کند، خرید خانه منطقی است. .

هزینه های خرید خانه و میزان وام بسته شده مهم هستند

خریداران خانه باید هزینه های بسته شدن را نیز در نظر بگیرند که بسته به نوع وام، نوع ملک، موقعیت مکانی و سایر عوامل می تواند از 2% تا بیش از 6% قیمت خرید متغیر باشد. به عنوان مثال، یک خانه 350,000 دلاری با هزینه های بسته شدن 5٪، خریدار را 17,500 دلار پس می دهد. این بدان معناست که صاحبان خانه باید به اندازه کافی در خانه بمانند تا این هزینه ها را جبران کنند.

هزینه های خرید خانه و میزان وام بسته شده

 عقل کلی حدود پنج سال است، اما بستگی به بازار دارد. قیمت ها در برخی بازارها به سرعت افزایش می یابد، در حالی که برخی دیگر به دلیل شرایط پیش بینی نشده ممکن است کاهش یابد. مدیر ارشد خدمات مسکن می گوید: «قاعده پنج ساله استثناهایی وجود دارد. «اگر توانسته‌اید با هزینه‌های اولیه بسیار پایین، نرخ بهره بسیار پایین وارد خانه خود شوید یا در بازاری زندگی کنید که هزینه‌های اجاره سرسام‌آوری دارد، این قانون پنج ساله ممکن است برای شما اعمال نشود.»

اگر خرج می کنید، یک خانه می تواند شما را مجبور به پس انداز کند

برخی افراد خرید خانه را یک حساب پس انداز اجباری می دانند. اگر شما فردی هستید که تمایل دارید از طریق پول بسوزانید، خانه می‌تواند راهی برای هدایت این سرمایه‌ها به سمت چیزی باشد که معمولاً در طول زمان افزایش می‌یابد.

مدیر شرکت سرمایه‌گذاران جهانی می‌گوید: «به طور کلی، یک فرد با سرمایه‌گذاری پول خود در این سه چیز بیشترین درآمد را به دست می‌آورد: کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری‌های خصوصی، املاک خصوصی، یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و سهام عمومی. «اگر در یک خانه سرمایه گذاری کنید، می توانید در بازار داغ املاک و مستغلات درآمد کسب کنید.

با خرید خانه و آپارتمان مجبور به پس انداز و افزایش سرمایه ی خود میشوید

اما زمانی که مالیات، بیمه و نگهداری خانه را مشخص کنید، کمترین میزان مطلوبیت را دارد. البته، بهتر از این است که پول خود را صرف دارایی های مستهلک شده مانند اتومبیل و تجهیزات تفریحی کنید.» بازنشستگانی که وام مسکن خود را پرداخت کرده اند مزیت بزرگی نسبت به اجاره دهندگان مادام العمر دارند.

اگرچه آنها هنوز هزینه های مالکیت خانه (مالیات بر دارایی و تعمیر و نگهداری) را دارند، اما مزایای عمده ای مانند حقوق صاحبان سهام و توانایی استفاده از این دارایی به روش های مختلف مانند اجاره فضا، دریافت وام مسکن و کوچک کردن آنها به یک دارایی ارزان تر دارند. خانه و به جیب زدن سود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *