مزایا و چالش های زندگی در یک آپارتمان کوچک

گزارش رایگان خود را دریافت کنید

در اطراف بسیاری از محله‌های جدید تهران رانندگی کنید، و اغلب همان چیزی را می‌بینید: خیابان پس از خیابان خانه‌های غول‌پیکر، که بیشتر به نظر می‌رسد از خط مونتاژ خارج شده‌اند. عجیب است، این خانه ها اغلب توسط خانواده های کوچک اشغال می شوند، همه را در اتاق های مختلف پراکنده می کنند و تعامل را محدود می کنند.

مزایا و چالش های زندگی در یک آپارتمان کوچک

 حتی در محله‌های قدیمی‌تر تهران ، به‌ویژه در شهرهای بزرگ‌تر ایران مثل تهران تبریز و شیراز ، خانه‌های کوچک‌تر تخریب شده‌اند و فقط به خاطر جایی که در آن نشسته‌اند، تحت تعقیب هستند. به جای آنها، سازه های غول پیکر برپا شده است. در حالی که به نظر می رسد رونق McMansion در دهه گذشته در بیشتر موارد رو به زوال است، نتیجه این است که اکنون میلیون ها خانواده در این خانه های بزرگ و بزرگ زندگی می کنند که اغلب با وام های هنگفتی مطابقت دارند.

به نظر مشاوران املاک ایهام از زمان وقوع رکود در ایران ، افراد بیشتری متوجه می شوند که کوچک بودن زیباست. با افزایش دائمی قبض های انرژی و هزینه های زندگی، زندگی کوچک نیز به معنای زندگی مقرون به صرفه است. و برای بسیاری، این جذاب ترین جنبه زندگی در یک خانه کوچکتر است.

مزایای زندگی در خانه های کوچک

بر اساس سرشماری ایران، اندازه متوسط ​​یک خانه ایرانی در سال 1950 983 فوت مربع و در سال 1973 1660 فوت مربع بود. در سال 2010، میانگین اندازه خانه به تقریبا 2400 افزایش یافت. اما با وجود تسلط بر خانه‌های بزرگ، صاحبان خانه‌های بیشتری مزایای بسیاری برای زندگی در خانه‌های کوچک را به خاطر می‌آورند.

انرژی کارآمدتر خانه‌های کوچک‌تر اغلب از نظر انرژی کارآمدتر هستند، زیرا فضای کمتری برای گرم کردن و خنک کردن دارند، به این معنی که ردپای اکولوژیکی کمتری دارند. تمیز کردن و نگهداری کمتر مورد نیاز است. اتاق های کمتر به معنای صرف زمان کمتر برای نظافت و نگهداری خانه است.

پایین بودن میزان اجاره بها ی آپارتمان های کوچک

 این یک امتیاز بزرگ برای خانواده من بوده است، زیرا به این معنی است که زمان بیشتری را در خارج از منزل می گذرانیم و کارهایی را که دوست داریم انجام می دهیم. دنج و صمیمی . برخلاف اتاق‌های اغلب غول‌پیکر مک‌مانسیون، خانه‌های کوچک اتاق‌های کوچکی دارند. این به هر اتاق و همچنین کل خانه احساس آرامش و صمیمیت می دهد که خانه های بزرگتر فاقد آن هستند.

کمتر گران

 خانه های کوچکتر در تهران هزینه کمتری برای زندگی کردن دارند. برای مثال، خانه 1920 من تهویه مطبوع ندارد و حتی اگر داشته باشد از آن استفاده نمی کنم. اکثر خانه های کوچک ساخته شده قبل از دهه 1940 برای خنک ماندن با استفاده از سایه و تهویه متقابل طراحی شده بودند. در ماه های تابستان در ایوان جلو زندگی می کنیم، پنجره ها را شبانه روز باز نگه می داریم و از پنکه استفاده می کنیم.

مزایای زندگی در خانه کوچکداستان های واقعی

خانه من نصف میانگین فعلی ایالات متحده است. من در خانه ای متوسط ​​با مساحت 1200 فوت مربع در دو بلوک از مرکز شهر کوچک و هوشمند زندگی می کنم. محله من محله‌ای دلپذیر است که وقتی در خیابان قدم می‌زنی احساس می‌کنی داری به گذشته برمی‌گردی. خانه ها جمع و جور و خوش ساخت هستند، نزدیک به پیاده رو قرار دارند و تقریباً همه آنها دارای ایوان های جلویی عمیق هستند. به همین دلیل است که من زندگی در خانه های کوچک را دوست دارم. اما مطمئناً من تنها کسی نیستم که چنین احساسی دارد.

زندگی کوچک در مرکز شهر

ساندرا استایر و نامزدش از یک کانکس راحت دو خوابه و دو حمام به یک آپارتمان کوچک 900 فوت مربعی درست در شهر قدیمی الکساندریا، ویرجینیا نقل مکان کردند. آنها عمداً به دنبال خانه‌ای کوچکتر می‌گشتند تا بتوانند از مزایای حضور در شهر لذت ببرند، حتی اگر این بدان معناست که خانه کمتری برای پول خود می‌گیرند.

ساندرا استایر می‌گوید: «ما واقعاً زندگی شهری و شهری را دوست داریم، جایی که کارهایی که در آن وقت می‌گذرانید اغلب بیرون از خانه هستند. ما همچنین می‌خواستیم در شهر یا در یک شهر قابل پیاده‌روی باشیم، و این اغلب با قیمت بالاتر و فضای کمتر همراه است. اینکه بتوانیم از چیزهای بیرون از خانه لذت ببریم به همان اندازه برایمان مهم بود که از چیزهایی که در خانه است لذت ببریم.»

پایین بودن میزان هزینه های تعمیر و نگهداری خانه های کوچک

البته زندگی در یک فضای کوچکتر چالش های خود را دارد. همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید، آشپزخانه و اتاق نشیمن Stayer نسبت به اکثر خانه ها بسیار کوچک هستند. با این حال، از استرایر بپرسید که او در مورد زندگی در یک خانه کوچک چه چیزی را دوست دارد، و او از طیف وسیعی از مزایای استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *